close

Dark Sky Island(輕清唱by sophie)

這首與Enya專輯名稱相同的曲子,
描述的背景是位於愛爾蘭的一個小島,
島上僅有數百居民,
唯一的交通工具為船舶,
因無都市光害、夜晚繁星密佈,
柔美的旋律呼應著這座遺世獨立的桃花源,
請朋友們一起來聽聽看~~
Dark Sky Island(輕清唱by sophie)

 

 

<Dark Sky Island>
作詞/作曲:
Enya/Roma Ryan


Listen to the waves speak up
The blue voice of the sea
And they whisper as they touch the shore
Come back to me
Come back to me
傾聽潮浪的話語
這來自藍海的聲音
當他們觸碰岸邊時  低聲細語著
回到我身邊
回到我身邊


Boat by boat upon the waves
All come to find the light
In the darkness of the sky above
Come back to me
Come back to me
一艘艘的船兒航行在浪濤上
尋求著來自暗黑穹蒼上的光明指引
回到我身邊
回到我身邊


Capella, Auriga
Eta Carinae, Sagitta
Aquila, Alpha Centauri
五車二、禦夫座
船底座埃塔、射手座
天鷹座、半人馬座阿爾法星

 

Twilight comes to close the day
And let the night break free
And from deep blue skies the heavens rise
Come back to me
Come back to me
Come back to me
Come back to me
隨著暮色降臨  結束了這一天
讓黑夜自由
天堂從深藍的夜空中升起
回到我身邊
回到我身邊
回到我身邊
回到我身邊


Capella, Auriga
Eta Carinae, Sagitta
Aquila, Alpha Centauri
五車二、禦夫座
船底座埃塔、射手座
天鷹座、半人馬座阿爾法星

 

Moonlight brings the ocean's storms
Like waves upon the sea
And the midnight shore calls out once more
Come back to me
Come back to me
Come back to me
Come back to me
月光引來海洋風暴
猶如海上的浪濤
於是夜半漆黑的海岸再次高聲呼喊著
回到我身邊
回到我身邊
回到我身邊
回到我身邊

 

 


輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Dark Sky Island(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自www.pexels.com

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()