I Know You by Heart(輕清唱by soph

這首Eva Cassidy的曲子,
述說著一段令人悸動的愛與別離,
詞曲皆細膩感人,
現在就讓Sophie試著來學唱看看~~
I Know You by Heart(輕清唱by soph

 


<I Know You by Heart>
作詞/作曲:Diane Scanlon / Eve Nelson


Midnights in winter
The glowing fire
Lights up your face in orange and gold
冬日午夜
熾熱的火焰
將你的面容映照成金黃色

 

I see your sweet smile
Shine through the darkness
It's line is etched in my memory
So I'd know you by heart
我看著你甜美的笑顏
在黑暗中閃耀
它的線條銘刻在我的記憶中
你的點點滴滴我都熟記於心

 

Mornings in April
Sharing the secrets
We'd walk on till the morning was gone
四月的早晨
你我分享著彼此的秘密
就這樣一路走到白晝消逝

 

We were like children
Laughing for hours
The joy you gave me lives on and on
'Cause I know you by heart
我們如同孩子般歡笑不止
你帶給我無止盡的快樂
因為你的點點滴滴我都熟記於心

 

I still hear your voice
On warm summer nights
Whispering like the wind
在溫暖的夏夜裡
我仍能聽見你的聲音
像風一樣地低語著

 

Oh, oh, oh, oh

 

You left in autumn
The leaves were turning
I walked down roads of orange and gold
你在樹葉正轉紅的秋日離去了
我一人走在這金黃色的路上

 

I saw your sweet smile
I heard your laughter
You're still here beside me everyday
'Cause I know you by heart
'Cause I know you by heart
我彷彿看到了你甜蜜的笑容
聽見了你的笑聲
猶如你仍然天天常伴左右
因為你的點點滴滴我都熟記於心
因為你的點點滴滴我都熟記於心

 

 


輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~I Know You by Heart(輕清唱by soph

 
 

文: Sophie
圖: 取材自www.pexels.com

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 sophie 的頭像
    sophie

    蘇菲的Magic Garden

    sophie 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()