Like a Prayer(輕清唱by sophie)

這首Madonna的曲子,
囊括了愛與救贖,
是一首具宗教意義的經典音樂曲目,
讓Sophie試著來學唱看看~~
Like a Prayer(輕清唱by sophie)

 


<Like a Prayer>
作詞/作曲:Patrick Leonard / Madonna


Life is a mystery
Everyone must stand alone
I hear you call my name
And it feels like home
人生本是個謎團
每個人都必須獨自面對
我聽見你呼喊我的名字
這感覺就像回到家了


When you call my name
It's like a little prayer
I'm down on my knees
I want to take you there
In the midnight hour
I can feel your power
Just like a prayer
You know I'll take you there
當你呼喊我的名字時
這感覺像個小小的祈禱者
我跪在地上
我想帶你去那裏
在午夜時分
我能感受到你的力量
就像個祈禱者
你知道我會帶你前往


I hear your voice
It's like an angel sighing
I have no choice
I hear your voice
Feels like flying
I close my eyes
Oh God, I think I'm falling
Out of the sky
I close my eyes
Heaven, help me
我聽見你的聲音
如同天使的嘆息
我沒得選擇
我聽見你的聲音
感覺像在飛翔
我閉上雙眼
天啊,我覺得我在下墜
從空中墜落
我閉上雙眼
天堂啊,救救我


When you call my name
It's like a little prayer
I'm down on my knees
I want to take you there
In the midnight hour
I can feel your power
Just like a prayer
You know I'll take you there
當你呼喊我的名字時
這感覺像個小小的祈禱者
我跪在地上
我想帶你去那裏
在午夜時分
我能感受到你的力量
就像個祈禱者
你知道我會帶你前往


Like a child
You whisper softly to me
You're in control
Just like a child
Now I'm dancing
像個孩子般
你在我耳邊輕語
你掌控著我
就像孩子般
現在我正跳著舞


It's like a dream
No end and no beginning
You're here with me
It's like a dream
Let the choir sing
像夢境般
沒有開始亦無結尾
你與我同在
像夢境般
讓唱詩班歌唱


When you call my name
It's like a little prayer
I'm down on my knees
I want to take you there
In the midnight hour
I can feel your power
Just like a prayer
You know I'll take you there
當你呼喊我的名字時
這感覺像個小小的祈禱者
我跪在地上
我想帶你去那裏
在午夜時分
我能感受到你的力量
就像個祈禱者
你知道我會帶你前往


When you call my name
It's like a little prayer
I'm down on my knees
I want to take you there
In the midnight hour
I can feel your power
Just like a prayer
You know I'll take you there
當你呼喊我的名字時
這感覺像個小小的祈禱者
我跪在地上
我想帶你去那裏
在午夜時分
我能感受到你的力量
就像個祈禱者
你知道我會帶你前往


Life is a mystery
Everyone must stand alone
I hear you call my name
And it feels like home
人生本是個謎團
每個人都必須獨自面對
我聽見你呼喊我的名字
這感覺就像回到家了


Just like a prayer
Your voice can take me there
Just like a muse to me
You are a mystery
Just like a dream
You are not what you seem
Just like a prayer, no choice
Your voice can take me there
就像個祈禱者
你的聲音能帶領我到達彼岸
對我而言就如同靈感泉源
你是個謎團
就如一場夢境般
你看起來和表面不同
就如同一個祈禱者,別無選擇
你的聲音能帶領我到達彼岸


Your voice can take me there
你的聲音能帶領我到達彼岸
Just like a prayer
就如同一個祈禱者

 

 

 

輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Like a Prayer(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自影片

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()