Another Suitcase in Another Ha

這首曲子是Madonna主演並演唱的[Evita]電影,
第三首著名的電影配樂,
歌詞描述阿根廷前第一夫人Eva Perón對愛情及未來的迷惘,
現在Sophie試著來學唱看看~~
Another Suitcase in Another Ha

 


<Another Suitcase in Another Hall>
作詞/作曲:Tim Rice / Andrew Lloyd Webber


I don't expect my love affairs to last for long
Never fool myself that my dreams will come true
Being used to trouble I anticipate it
But all the same I hate it, wouldn't you?
我從不期盼愛情能天長地久
從不自欺欺人以為夢想能成真
早已習慣麻煩相伴
雖在預料之內
但仍讓我懷恨不已
難道你不是嗎?


So what happens now? (Another suitcase in another hall)
So what happens now? (Take your picture off another wall)
Where am I going to? (You'll get by, you always have before)
Where am I going to?
所以現在到底怎麼了? (提起箱子另尋去處)
所以現在到底怎麼了?(把照片從墻上取下)
我將何去何從? (你總會渡過難關的)
我將何去何從?


Time and time again I've said that I don't care
That I'm immune to gloom, that I'm hard through and through
But every time it matters all my words desert me
So anyone can hurt me and they do
一次又一次
我謊稱自己並不介意
謊稱自己無憂無慮
謊稱自己堅強不屈
但每次困難都讓我屈服
所以任何人都能欺辱我
他們也的確這麼做


So what happens now? (Another suitcase in another hall)
So what happens now? (Take your picture off another wall)
Where am I going to? (You'll get by, you always have before)
Where am I going to?
所以現在到底怎麼了? (提起箱子另尋去處)
所以現在到底怎麼了?(把照片從墻上取下)
我將何去何從? (你總會渡過難關的)
我將何去何從?


Call in three months time and I'll be fine, I know
Well, maybe not that fine, but I'll survive anyhow
I won't recall the names and places of each sad occasion
But that's no consolation here and now
只需三兩個月
我就能恢復如初,
也許不如從前,
但也能倖存下來
我不再回想舊人故地
不再回想傷感的場景
但此時此刻並無所慰藉


So what happens now? (Another suitcase in another hall)
So what happens now? (Take your picture off another wall)
Where am I going to? (You'll get by, you always have before)
Where am I going to? (Don't ask anymore)
所以現在到底怎麼了? (提起箱子另尋去處)
所以現在到底怎麼了?(把照片從墻上取下)
我將何去何從? (你總會渡過難關的)
我將何去何從?(別再發問了)

 

輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Another Suitcase in Another Ha

 
 

文: Sophie
圖: 取材自影片

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()