You Must Love Me(輕清唱by sophie)

這首曲子是Madonna主演並演唱的[Evita]電影主題曲,
在這段真情婉娩、如泣如訴的歌詞中,
盡訴阿根廷前第一夫人Eva Perón對總統Perón熾熱的愛意。
此曲曾獲奧斯卡金像獎最佳原創歌曲獎,
現在Sophie試著來學唱看看~~
You Must Love Me(輕清唱by sophie)

 


<You Must Love Me>
作詞/作曲:Tim Rice / Andrew Lloyd Webber


Where do we go from here? 
This isn't where we intended to be 
We had it all 
You believed in me, I believed in you 
Certainties disappear 
What do we do for our dream to survive? 
How do we keep all our passions alive 
As we used to do? 
我們該何去何從?
這裡不是我們預想要去的地方
我倆曾擁有一切
你信任我,我信任你
但所有確定的事都消失了
我們該怎麼做,才能讓夢想延續? 
如何才能像從前那樣維持我們的熱情?

 

Deep in my heart 
I'm concealing things that I'm longing to say 
Scared to confess what I'm feeling 
Frightened you'll slip away 
You must love me, you must love me 
在我內心深處
我一直把想說的話隱藏起來
不敢流露出自己的情感
害怕你會離我而去
你必須愛我,你必須愛我


Why are you at my side? 
How can I be any use to you now? 
Give me a chance, and I'll let you see how 
Nothing has changed 
你為何在我身邊?
我現在能為你做些什麼?
給我一個機會,我就能讓你明白
一切都沒有改變


Deep in my heart 
I'm concealing things that I'm longing to say 
Scared to confess what I'm feeling 
Frightened you'll slip away 
You must love me, you must love me 
You must love me 
在我內心深處
我一直把想說的話隱藏起來
不敢流露出自己的情感
害怕你會離我而去
你必須愛我,你必須愛我
你必須愛我

 

 


輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~You Must Love Me(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自影片

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(12) 人氣()