Live To Tell(輕清唱by sophie)

這首Madonna的曲子,
為電影<At Close Range>的主題曲,
曾獲最佳歌曲創作獎、billboard冠軍單曲及1980年代百大最佳單曲,
由瑪丹娜創作填詞,
為流行音樂樂壇經典名曲之一,
讓Sophie來學唱看看~~
Live To Tell(輕清唱by sophie)

 

 

<Live To Tell>
作詞/作曲:Madonna Ciccone / Patrick Leonard


I have a tale to tell
Sometimes it gets so hard to hide it well
I was not ready for the fall
Too blind to see the writing on the wall
我有一件往事要訴說
有時埋在心底真的好難
揭疤之痛,猝不及防
實在不願看到那痛心的結局


A man can tell a thousand lies
I've learned my lesson well
Hope I live to tell
The secret I have learned, 'til then
It will burn inside of me
一個人能說無數的謊言
我已吸取教訓了
希望有生之年,我能
坦白我所經歷的一切,隨後
將它在內心燃燒殆盡


I know where beauty lives
I've seen it once, I know the warm she gives
The light that you could never see
It shines inside, you can't take that from me
我知道佳麗住在何處
我曾見過她,我能體會她給予你的一切
而我內心的那份渴盼你從未看到
它始終在我心中閃爍著,你不能把它帶走


A man can tell a thousand lies
I've learned my lesson well
Hope I live to tell
The secret I have learned, 'til then
It will burn inside of me
一個人能說無數的謊言
我已吸取教訓了
希望有生之年,我能
坦白我所經歷的一切,隨後,
將它在內心燃燒殆盡


The truth is never far behind
You kept it hidden well
If I live to tell
The secret I knew then
Will I ever have the chance again
真相從未遠去
你隱藏得很好
如有生之年,我曾坦白了
我知道的那個秘密,
能否再獲一次機會?


If I ran away, I'd never have the strength
To go very far
How would they hear the beating of my heart
Will it grow cold
The secret that I hide, will I grow old
How will they hear
When will they learn
How will they know
如果我逃避了,我將永遠失去
繼續前行的力氣
他們還怎願傾聽我的心聲
怎能體會到那顆冷卻的心?
隱藏的秘密,隨我老去
他們怎麽會聽到?
他們何時會懂得?
他們怎麽會了解?

 

 


  
輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Live To Tell(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自影片

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()