close

Evening Falls(輕清唱by sophie)

這是Enya少數曾公開Live演唱的曲子之一,
背後的故事涉及一棟貌似鬧鬼的房子,
後來Enya及Roma將之譜寫成曲,
整體聽起來的感覺是一片茫然虛無 ......

這讓我想到美國知名短篇小說家O. Henry曾寫道 :
I'm a failure. 
I always have the feeling that I want to get back somewhere, 
but I don't know just where it is.

(我感到失意。
我心裡一直渴望能有個回歸的地方,
卻遍尋不著。)

或許在某種程度上來說,
這樣的感覺可能也算是一種殊途同歸吧~

曲子旋律聽來輕柔悠緩、餘音繚繞、演唱難度高,
(因為要唱出一種蒼涼迷茫的感覺...)
請朋友們聽聽看~~
Evening Falls(輕清唱by sophie)

 

 


<Evening Falls>
作詞/作曲:Enya / Nicky Ryan / Roma Ryan

 

When the evening falls
And the daylight is fading
From within me calls
Could it be I am sleeping?
For a moment I stray
Then it holds me completely
Close to home, I cannot say
Close to home, feeling so far away
當白晝漸退、夜幕降臨時
內心有個聲音在呼喚著我
這難道是夢嗎?
有那麼一刻
我全然迷失在它的控制之下
是否快到家了呢? 不好說
因為即使離家近了,卻又感到如此地遙不可及

 


As I walk the room
There before me a shadow
From another world
Where no other can follow
Carry me to my own
To where I can cross over,
Close to home, I cannot say
Close to home, feeling so far away
當我在房裡走動時
面前有個影子
來自另一個無人能跟隨的世界
引領我到我能夠跨越的地方
是否快到家了呢?不好說
因為即使離家近了,卻又感到如此地遙不可及

 


Forever searching, never right
I am lost in oceans of night
Forever hoping I can find memories
Those memories I left behind
永遠在追尋,卻總是迷途
我迷失在夜晚的汪洋中
殷殷期盼著能找回那些遺留下來的回憶

 


Even though I leave
Will I go on believing
That this time is real
Am I lost in this feeling?
Like a child passing through
Never knowing the reason
I am home, I know the way
I am home, feeling so far away
即使我離開  我仍會相信嗎?
但這次是真的
我是否迷失在這種感覺中?
就像一個路過的孩子
始終不知道原因
我到家了,我知道路
我回到家了,但卻感到如此地遙不可及

 

 


輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Evening Falls(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自www.pexels.com

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()