close

Another Lullaby(輕清唱by sophie)

這首Art Garfunkel的搖籃曲,
是一首唱給全家人聽的溫柔曲子,
就當成晚安曲,
讓Sophie學唱給朋友們聽聽~~
Another Lullaby(輕清唱by sophie)

 

 

<Another Lullaby>
作詞/作曲:Jimmy Webb


閉上眼吧,我可愛的孩子
Close your eyes, my pretty child
儘管夜色深沉,狂風肆虐
Though the night is dark and the wind is wild
我會站在你的床邊
I will stand beside your bed
今晚沒有什麼需要恐懼或害怕的
Tonight there is nothing you need fear or dread
你現在可以睡了,去睡吧
You can sleep now, go to sleep
儘管大雨傾盆,溽濕窗櫺
The rain falls and the windows weep
我會在一旁唱搖籃曲
I'm standing by to sing a lullaby

 


閉上眼吧,我美麗的妹妹
Close your eyes, my sister fair
儘管雪花飄落,樹木光禿禿的
Though the snow is falling and the trees are bare
我會握住你的手
And I will hold you by the hand
今晚沒有什麼需要去傷神理解
Tonight there is nothing you need try to understand
你現在可以睡了,去睡吧
You can sleep now, go to sleep
白天即將消逝,深夜降臨
The daytime's dyin' and the night time's so deep
我會在一旁唱搖籃曲
I'm standing by to sing a lullaby

 


閉上眼吧,我聰慧的母親
Close your eyes, my mother wise
當狂濤肆虐,北方的火車怒吼時
When the waves are angry and the north train cries
我會把那些不好的回憶擋在門外
I stop those ghosts outside your door
媽媽,別再擔心那些了
Mama, don't worry 'bout those ghosts no more
你現在可以睡了,去睡吧
You can sleep now, go to sleep
儘管明天依舊如此
Tomorrow comes but it will keep
我仍會為你在一旁唱搖籃曲
I'm standing by to sing a lullaby
一首又一首搖籃曲
Another lullaby

 

 

輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Another Lullaby(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自www.pexels.com

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(10) 人氣()