close

For Emily, Whenever I May Find

這首Simon & Garfunkel的曲子,
是Paul Simon用12弦的原聲吉他, 
專為Garfunkel的vocal而寫 ;
整首曲子環繞著空靈夢幻的氛圍,
樂音在空氣中緩緩迴盪,
演唱難度偏高但十分優美動人,
請朋友們聽聽看~~
For Emily, Whenever I May Find

 

 


<For Emily, Whenever I May Find Her>
詞曲:Paul Simon


What I dream I had
Pressed in organdy
我夢見如蟬翼般地一縷薄紗
Clothed in crinoline of smoky Burgundy
一襲煙燻酒紅色的襯裙
Softer than the rain
比雨還柔軟


I wandered empty streets down
我漫步在空蕩的街道上
past the shop displays
經過商店的展示櫥窗
I heard cathedral bells
Tripping down the alley ways
As I walked on
當我繼續沿著小巷前進時
聽見了教堂的鐘聲


And when you ran to me
當你朝我飛奔而來時
Your cheeks flushed with the night
你的臉頰因夜色而泛紅
We walked on frosted fields
of juniper and lamplight
I held your hand
我握著你的手漫步在植滿杜松柔亮結霜的田野上
And when I awoke and felt you warm and near
我醒來時感受到你貼近的溫度
I kissed your honey hair with my grateful tears
我用感激的淚水親吻了你甜蜜的髮
Oh I love you girl
喔,女孩我愛妳
Oh I love you
喔,我愛妳

 

 


輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~For Emily, Whenever I May Find

 

 

文: Sophie
圖: 取材自www.pexels.com

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()