Masterpiece(輕清唱by sophie)

這首歌是電影《W.E.》的主題曲,
由Madonna執導並演唱,
展現了這位流行樂壇天后的多方位才華。

曲中敘述女主角愛上了一位如同無價名畫的男人,
表面上看似完美卻不自由,
而愛上這個隨時可能被盜的男人的結果,
就是換來一段糾葛難解的愛情。

此曲曾獲金球獎電影最佳歌曲,
讓Sophie試著來學唱看看~~
Masterpiece(輕清唱by sophie)

 

 


<Masterpiece>
作詞/作曲:Jimmy Harry / Julie Frost / Madonna Ciccone


If you were the Mona Lisa
You'd be hanging in the Louvre
Everyone would come to see you
You may impossible to move
如果你是名畫"蒙娜麗莎"
你就會被掛在盧浮宮裡
人人都會慕名前來看你
但你卻會因此失去自由


It seems to me is what you are
A rare and priceless work of art
Stay behind your velvet rope
But I will not renounce all hope
我似乎了解你的本質 :
一件珍稀無價的藝術品
被束縛在天鵝絨繩之下
但我不會放棄所有希望


And I'm right by your side
Like a thief in the night
I stand in front of the masterpiece
我會守在你身旁
像個夜賊那樣
佇立在一幅傑作前守望


And I can't tell you why
It hurts so much
To be in love with the masterpiece
而且我也不能告訴你我的想法
儘管我真的很受傷
因為我愛上了一幅傑作


Cause after all
Nothing's indestructible
即使如此
世上終究沒有什麼是恆久不滅的


From the moment I first saw you
All the darkness turned to light
An impressionistic painting
Tiny particles of light
It seems to me is what you're like
The "look but please don't touch me" type
And honestly it can't be fun
To always be the chosen one
從第一次見到你的那一刻起
所有的陰暗都化為光明
你是一幅印象派的畫作
光線調和的恰到好處
我似乎了解你的本質 :
典型的"可望而不可及"類型
但老實說這沒什麽樂趣
因為永遠被人高高掛起


And I'm right by your side
Like a thief in the night
I stand in front of the masterpiece
我會守在你身旁
像個夜賊那樣
佇立在一幅傑作前守望


And I can't tell you why
It hurts so much
To be in love with a masterpiece
Cause after all
Nothing's indestructible
Nothing's indestructible
Nothing's indestructible
Nothing's indestructible
而且我也不能告訴你我的想法
儘管我真的很受傷
因為我愛上了一幅傑作
即使如此
世上終究沒有什麼是恆久不滅的
沒有什麼是恆久不滅的


And I'm right by your side
Like a thief in the night
I stand in front of the masterpiece
And I can't tell you why
It hurts so much
To be in love with a masterpiece
我會守在你身旁
像個夜賊那樣
佇立在一幅傑作前守望
而且我也不能告訴你我的想法
儘管我真的很受傷
因為我愛上了一幅傑作


And I'm right by your side
Like a thief in the night
I stand in front of the masterpiece
And I can't tell you why
It hurts so much
To be in love with a masterpiece
我會守在你身旁
像個夜賊那樣
佇立在一幅傑作前守望
而且我也不能告訴你我的想法
儘管我真的很受傷
因為我愛上了一幅傑作


Cause after all
Nothing's indestructible
Cause after all
Nothing's indestructible
即使如此
世上終究沒有什麼是恆久不滅的
即使如此
世上終究沒有什麼是恆久不滅的

 

 

輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Masterpiece(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自影片

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 sophie 的頭像
    sophie

    蘇菲的Magic Garden

    sophie 發表在 痞客邦 留言(10) 人氣()