close

Don't Cry for Me Argentina(輕清唱

這首曲子同為Madonna主演並演唱的[Evita]電影配樂,
描述阿根廷前第一夫人Eva Perón的一生。
由於此曲演唱難度較高,
需用到聲樂的歌唱技巧,
所以Madonna當年還特地拜師學習。
現在Sophie試著來學唱看看~~
Don't Cry for Me Argentina(輕清唱

 


<Don't Cry for Me Argentina>
作詞/作曲:Tim Rice / Andrew Lloyd Webber


It won't be easy, you'll think it strange
when I try to explain how I feel
that I still need your love after all that I've done
You won't believe me
all you will see is a girl you once knew
Although she's dressed up to the nines
at sixes and sevens with you
那並不容易,
當我試著去解釋自己的感受時,
你會感到奇怪。
那就是在我做完這一切之後,
我仍然需要你的愛。
你不願意相信我,
你總是認定我還是從前你所認識的那個女孩,
雖然穿著打扮無可挑剔,
卻與你格格不入。


I had to let it happen, I had to change
Couldn't stay all my life down at heel
Looking out of the window, staying out of the sun
我必須讓它發生,我必須做出改變
不能任憑自己隨波逐流,
而僅是望向窗外,遠離陽光


So I chose freedom
running around trying everything new
but nothing impressed me at all
I never expected it to
所以我選擇了自由
四處漫遊,嘗試一切新事物
但卻沒留下任何一絲印象
這本非我所望


Don't cry for me argentina
The truth is I never left you
all through my wild days
my mad existence
I kept my promise
Don't keep your distance
阿根廷,別為我哭泣
事實上我從未離開過你
在那段狂野的歲月裡
瘋狂的歷程中
我信守諾言
別將我拒之門外


And as for fortune, and as for fame
I never invited them in
Though it seemed to the world they were all I desired
They are illusions
They're not the solutions they promised to be
The answer was here all the time
I love you and hope you love me
至於金錢,以及名利
我從未奢望
雖然這些看起來像是我渴望的
但它們只不過是幻象
絕非如他們所承諾的解決途徑 
答案一直在這
我愛你,希望你也愛我


Don't cry for me argentina
The truth is I never left you
All through my wild days
my mad existence
I kept my promise
Don't keep your distance
阿根廷,別為我哭泣
事實上我從未離開過你
在那段狂野的歲月裡
瘋狂的歷程中
我信守諾言
別將我拒之門外


Have I said too much? 
There's nothing more I can think of to say to you
But all you have to do is look at me to know 
That every word is true
我是否說得太多?
我想不出還能向你表白什麽
但你所要做的只是看著我,你就會知道
我字字句句為真

 

 


輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Don't Cry for Me Argentina(輕清唱

 
 

文: Sophie
圖: 取材自Madonna official YouTub Channel

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()