close

Cloudy(輕清唱by sophie)

這首Simon & Garfunkel的輕快民謠曲,
恰巧呼應著近日的天氣,
請朋友們一起來聽聽看~~
Cloudy(輕清唱by sophie)

 

 


<Cloudy>
作詞/作曲:Bruce Woodley / Paul Simon


Cloudy
The sky is gray and white and cloudy
Sometimes I think it's hanging down on me
And it's a hitchhike a hundred miles
I'm a rag-a-muffin child
Pointed finger-painted smile
I left my shadow waiting down the road for me a while
多雲的日子
天空滿是灰灰白白的雲朵
有時我覺得它正披垂在我身上
想搭個一百哩的順風車
我這衣著寒酸的小屁孩
用尖指畫著笑臉
一人一影在路邊等著來車


Cloudy
My thoughts are scattered and they're cloudy
They have no borders, no boundaries
They echo and they swell
From Tolstoy to Tinker Bell
Down from Berkeley to Carmel
Got some pictures in my pocket and a lot of time to kill
多雲的日子
我的思緒散亂渾濁
他們無邊無際地迴響膨脹著
從托爾斯泰到奇妙仙子
從柏克萊到卡梅爾
我口袋裡還有些照片可以用來消磨些時間


Hey sunshine
I haven't seen you in a long time
Why don't you show your face and bend my mind?
These clouds stick to the sky
Like a floating question, why?
And they linger there to die
They don't know where they are going
And, my friend, neither do I
嘿,陽光
我已經很久沒見到你了
為什麼不露個臉,讓我驚喜一下?
這些守著天空的雲彩
就像一個浮動的問號
他們在那兒徘徊著直到消逝
不知自己將飄遊到何方
而朋友啊~我也同樣不知啊~


Cloudy
Cloudy
Cloudy
Cloudy
多雲的日子啊~

 

 

輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Cloudy(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自www.pexels.com

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()