close

Exile(輕清唱by sophie)

這首Enya的曲子,
曾為電影[L.A. Story]的配樂,
敘述著離鄉背景者的心聲,
曲風悠揚淒美,
請朋友們聽聽看~~
Exile(輕清唱by sophie)

 


<Exile>
詞曲:Roma Ryan
 / Enya / Nicky Ryan

 

Cold as the Northern winds
In December morning
Cold is the cry that rings
From this far distant shore
寒冷如北方的風
在十二月的早晨
從遙遠的彼岸
像哭聲般盤旋不已

 


Winter has come too late
Too close beside me
How can I chase away
All those fears deep inside?
冬天來得太晚了
緊緊地潛伏在我身旁
我該如何驅散
所有內心深處的恐懼?

 


I'll wait, the signs to come
I'll find a way
I will wait, the time to come
I'll find a way home
我會等待跡象到來
我會找到方法
我會等待時間到來
我會找到回家的路

 


My light shall be the moon
And my path - the ocean
My guide the morning star
As I sail home to you
月亮是我的明燈
在路上指引著我
也照亮整片海洋
當我揚帆回到你身邊時
晨星也是我的嚮導

 


I'll wait, the signs to come
I'll find a way
I will wait, the time to come
I'll find a way home
我會等待跡象到來
我會找到方法
我會等待時間到來
我會找到回家的路

 


Who then, can warm my soul?
Who can quell my passion?
Out of these dreams - a boat
I will sail home to you
那麼,誰能溫暖我的心靈呢?
誰又能平息我的熱情?
走出這些迷夢,一艘船出發了
揚帆回到你身邊

 

 


輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Exile(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自www.pexels.com

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()