close

The First Time Ever I Saw Your

這首黑人女歌手Roberta Flack的經典情歌,
在1972年曾為美國Billboard 排行榜冠軍、並榮獲葛萊美獎的殊榮。
其特色在於歌曲的旋律深沉緩慢、聽來蕩氣迴腸。

這是Sophie第一次嘗試學唱聲樂藍調,
(我唱的節拍稍微快一些)
請朋友們聽聽看~~
The First Time Ever I Saw Your

 

 

<The First Time Ever I Saw Your Face>
詞曲:Ewan Maccoll


The first time ever I saw your face
當我第一次見到妳的容顏
I thought the sun rose in your eyes
我彷彿看見太陽在你眼中升起
and the moon and the stars were the gifts you gave
而月亮和星辰是你給的禮物
to the dark and endless skies, my love
燃亮無窮無盡的暗夜, 我的愛
to the dark and empty skies
燃亮無窮無盡黑暗的天空


And first time ever I kissed your mouth
在我第一次吻你的時候
I felt the earth move in my hands
我感覺到大地在我手中挪移
like the trembling heart of a captive bird
就像是隻心被俘虜的鳥兒
that was there at my command, my love
我能做的也只有這樣了, 我的愛
that was there 
我能做的也只有這樣了


And first time I ever lay with you
當我第一次躺在你身旁
and felt you heart so close to mine
感覺你的心如此的靠近我
and I knew our joy would fill the earth
而我知道我們的歡樂將會填滿這世界
and would last till the end of time, my love
會一直到最後, 我的愛
it would last till the end of time
會一直到最後


The first time ever I saw your face
當我第一次見到妳的容顏
your face, your face
你的容顏, 你的容顏

 


輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~The First Time Ever I Saw Your

 

 

文: Sophie
圖: 取材自www.pexels.com

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()