Promise to Try(輕清唱by sophie)

這首曲子相當emotional,
像是Madonna與幼年的自我及早逝母親的對話,
抒情的曲風搭配誠摯的詞意,
讓Sophie試著學唱看看~~
Promise to Try(輕清唱by sophie)

 

 

 

<Promise to Try>
作詞/作曲:Madonna Ciccone / Patrick Leonard

 

Little girl don't you forget her face
Laughing away your tears
When she was the one who felt all the pain
小女孩,別忘記她的面容
笑著揮別淚水
因為她才是當時那個感受所有苦痛的人


Little girl never forget her eyes
Keep them alive inside
I promise to try, it's not the same
小女孩,永遠別忘了她的雙眸
將它們銘記在心
我答應會試著這麼做,但這並不同


Keep your head held high, ride like the wind
Never look behind, life isn't fair
That's what you said, so I try not to care
昂首挺胸,乘風破浪
永遠別回首,因為人生並不公平
這就是你曾說過的,所以我盡量不去在意


Little girl don't run away so fast
I think you forgot to kiss, kiss her goodbye
小女孩,別跑得那麼快
我想你忘了吻她,忘了與她吻別


Will she see me cry when I stumble and fall
Does she hear my voice in the night when I call
Wipe away all your tears, it's gonna be all right
當我跌倒時,她會看到我哭泣嗎
當我晚上呼喚她時,她會聽到我的聲音嗎
擦乾淚水,一切都會好起來的


I fought to be so strong, I guess you knew
I was afraid you'd go away, too
我努力變得如此堅強,我猜你是知道的
但我害怕你也已離我而去


Little girl you've got to forget the past
And learn to forgive me
I promise to try, but it feels like a lie
小女孩,你必須忘記過去
並學會原諒
我答應會試著這麼做,但感覺卻像是在說謊

 

Don't let memory play games with your mind
She's a faded smile frozen in time
I'm still hanging on, but I'm doing it wrong
Can't kiss her goodbye, but I promise to try
別讓回憶愚弄你的心
她的笑容凍結在時光中
我仍奮力堅持著,但我做得不對
無法與她吻別,但我承諾會去試

 

 


輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~Promise to Try(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自影片

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()