close

On Your Shore(輕清唱by sophie)

這首Enya的曲子,
以輕柔悠緩的旋律,
敘述著她童年時與祖父母同在的時光,
請朋友們聽聽看~~
On Your Shore(輕清唱by sophie)

 

(註 : Enya的祖父母安葬於她家鄉鄰近海岸處,
所以她才會在海岸邊緬懷故人)

 


<On Your Shore>
作詞/作曲:Enya / Nicky Ryan / Roma Ryan


Strange how my heart beats
To find myself upon your shore
Strange how I still feel
My loss of comfort gone before
在你的海岸邊
我的心跳變得如此陌生
我覺得失去了以往的安然


Cool waves wash over
And drift away with dreams of youth
So time is stolen
I cannot hold you long enough
陰冷的海浪澎湃沖刷著
隨之漂流的是年少時的夢想
就這麼看著時光被偷走了
而我留不住你


And so this is where I should be now
Days and nights falling by
Days and nights falling by me
I know of a dream I should be holding
Days and nights falling by
Days and nights falling by me
所以這正是我現在該來的地方
晝夜持續流逝著
晝夜在我身邊持續流逝著
我明白這是一個我該持續做的夢
晝夜持續流逝著
晝夜在我身邊持續流逝著


Soft blue horizons
Reach far into my childhood days
As you are rising
To bring me my forgotten ways
淡藍的地平線
延伸回到我的童年時光
隨著你緩緩昇起
帶給我早已被我遺忘的意向


Strange how I falter
To find I'm standing in deep water
Strange how my heart beats
To find I'm standing on your shore
猶疑不決中
發現自己正站在深水中
站在你的海岸邊
發現我的心跳竟變得如此陌生

 

 

 

輕清唱 : by Sophie


感謝朋友的點閱聆聽~~On Your Shore(輕清唱by sophie)

 
 

文: Sophie
圖: 取材自www.pexels.com

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    sophie 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()